4 Kasım 2017 Cumartesi

Skate Canada 2017 ISU GP - Regina / Canada

Bu yarışma gerçekten keyifli oldu ve inişleriyle çıkışlarıyla heyecan yaratıp açıkcası bana çok keyif verdi. Keyif vermesinin bir diğer sebebi de tabii ki bütün kategorilerde sonuçların tam benim istediğim gibi olmasıydı 😏 Skate Kanada da diğer bir hoşuma giden durum ise seyircinin kalabalık olması ve tam beklenilen şekilde sporcuları destekliyor olması. Açıkcası bunu yapabilen ülke sayısı oldukça azaldı. Ruslar ve Japonların yanında bir de Kanadayı ekle, ee başka kaldı mı ?? Bilemiyorum... Japonların bu konudaki saygınlığını da özellikle vurgulamam gerek. Gerçekten desteklemek nedir iyi biliyorlar. Sporcu kayarken hiç kımıldamadan izlemeleri, ve sonunda ya da sunum devam ederken ki verdikleri destek de muhteşem doğrusu. Zaten bu yüzden bütün sporcular Japonyayı ayrı bir sever. Haksız değiller..

Skate Kanada' da Erkeklerde ;

1. Shoma Uno JPN : Shoma gerçekten çok yetenekli bir sporcu. Ancak onun bir o kadar da hırslı olduğunu gözlemliyorum ve hatta bu hırsını kontrol edemediği zamanlarda da bolca hata yaptığını görüyorum. Tabii bu yine göreceli bir yorum, başkaları ve kendileri neler düşünüyordur bilemem. Ayrıca Shoma' yı ben yine önceden belirttiğim sunum konusunda kendisini eksik bulduğum için çok sevemiyorum. Ama yine programında bir çok 4 lü atlayış bulundurması ve seviyesinin yüksekliğine bir şey diyemem. 

Kısa Programı : 



Serbest Programı : 



2. Jason Brown : Ahhh... İşte benim bir diğer favori ismim. Kendisini yine ilk kez Istanbul JGP  de izleme fırsatım olmuştu, orada çok bilinçsizce izlemiştim. Ne zaman Senior kategorisine muhteşem bir çıkış yaptı o zaman tüm dikkatleri üstüne çekti. Öyle ki River Dance sunumunu ilk Amerikanın national yarışmasında sunduğunda tüm dünyada haber konusu oldu. Gerçek anlamda tüm dünya da çünkü Türkiye' de bile en az 3 gazete de haberi yapıldığını hatırlıyorum. Gerçekten inanamamıştım. Teknik bakımından her ne kadar Quad atabilecek gücü olmasa da sunum konusunda gerçekten muhteşem. Üstelik kendi seviyesinde de çok temiz teknikte kayabiliyor ve inanılmaz güzel bir kişiliği var. Bir insan bu kadar mı sürekli pozitif kalabilir? Her daim gülücük saçıyor ve yani onun ağlayabiliyor olacağı insanın aklına gelmiyor pek doğrusu. Zaten ağlamasın da 😊

Jason programlarında sunumu gerçekten dolu dolu yapıyor. Jest mimik, bedenin her kısmını kullanmayı onda fazlasıyla görüyoruz. Jumplara girerken ve çıkışında yaptığı detay hareketleri de buna ekleyin. Müzik seçimleri de her zaman farklı oluyor ve genelde kısa programını hareketli müziklerde seçerken serbest program müziğini klasik veya daha duygusal müziklerde tercih ediyor. Bu nedenle serbest programlarında duygularını yoğun bir şekilde de yansıtıyor sunumlarında ve ben de işte buna bayılıyorum.. 

Kısa Programı : 



Serbest Programı : 





5. Jorik HENDRIXX : Jorik bazen gerçekten farklı sunumlarda bulunabiliyor. Sunum yönü yine güçlü olabilen bir sporcu ama malesef teknik konuda sıkıntılar yaşıyor sıkca. Geçen sene kardeşiyle aynı sezon içinde güzel başarılar kazanmıştı. Dilerim bu sezon da öyle olur ama yine pek istediği gibi başlayamadı.. 

Kısa Programı : 





6. Michal BREZINA : Ah Brezina vah Brezina.. Kendisi Tomas VERNER sayesinde ( onun başarılarıyla 2. sporcu çıkarma haklarıyla ) yarışmalara katılmaya başlamıştı. İlk çıktığında vooovvv dedirten Brezina, memleketdaşına uyarak maalesef çok dengesiz sonuçlarla devam etmekte. Teknik olarak iyi gibi görünse de bence bir noktada fazlasıyla bir sorunu var ve onu bir türlü aşamıyor. Sunum konusunda da bazen güzel sunum yapabilen bazense yetersiz kalan biri. Bu sene ben kendisinin tercihlerini pek sevemedim ve onla ilgili fazla beklentim olamıyor maalesef.. 

Ayrıca bu seneki kısa program müziğinin nerdeyse aynısı ya da çok benzeriyle VERNER de kaymıştı ve o müzikte başarı yakalamıştı. 

Kısa Programı : 


Kadınlarda ;

1. Kaetlyn OSMOND : Osmond canım benim 💗Uzun yıllardır kendisini izliyoruz. Bir ara sakatlığı nedeniyle epey süre pistlerde göremedik. Sonra geri döndüğünde ise başarısına kaldığı yerden devam ediyor. Kendi fikrimce buza çok yakışan biri. Zarafeti , mimikleri , tavrı , duruşu ... Sunumları da yine dolu dolu ve çok güzel seçimlerde bulunuyor bu konuda. Olimpiyat sezonu olan bu yılda da kısa program müziği Sous Le ciel de Paris, Milord seçimi de muhteşem. Hele o şirin ve bu kadar mükemmel uyan kıyafeti yok mu? Rengi bile hatta o boynundaki flar bile çok çok uyumlu olmuş. Sunum detaylarını ise siz de izleyince göreceksiniz ki yine oldukça başarılı. Sezona da çok iyi başladı dilerim devamı gelir.

Kısa Programı : 





Serbest Programı : 




Ayrıca serbest programında ise Black Swan' ı canlandırıyor. O da çok başarılı bir sunum ancak Black Swan' ın bir laneti varmış gibi hissediyorum bazen. Çünkü bu güne kadar Black Swan ile kayıp da tertemiz kayabilmiş biri var mı bilemiyorum. İyice araştırmak gerek bunu ama benim gördüğüm hep hatalı oldukları. Ama yine de bu sunumu ve şarkıyı buzda görmek çok güzel oluyor hele bir de kıyafet ve sunum başarılıysa.. 😊


2. Maria Sotskova : Sen Juniorlardan yeni çık gel, sonra senelerin Seniorlarını ez geç.. Bu kız çok can yakacak belli, ve direk bu ayakta yapmaya başladı bunu. Arkadaşım daha önceden bu kıza dikkat etmemi söyleyip uyarmıştı beni, ki kendisi Rusları özellikle takip eden biri. O yüzden yine haksız çıkmadı... 

Kısa Programı : 


Serbest Programı : 





3. Ashley WAGNER : Bu kızı çok ama çok seviyorum!! Gerçekten onıu bildim bileli o kadar beğenimi kazanıyor ki.. Sergilediği sunumlar, kıyafetleri, buzdaki enerjisi inanılmaz keyifli ve başarılı. Yine eskilerden üstelik ama her kim onun devri bitti artık dediyse de bunun aksi olduğunu kanıtlıyor ve Amerika' nın vazgeçilmez gözdesi halinde. Bunu da sonuna kadar hak ediyor zaten. Seyirci de Juri de onu çok seviyor. Hele bu seneki sunumları geçen seneki sunumları olan kısa programdaki HIPHIP CHIN CHIN ile serbest programda Moulen Rouge un Roxen ve Show Must Go On şarkıları. Kısa programdaki sunumu özellikle izleyin çünkü resmen tribünlere oynayarak herkesi coşturmasını iyi biliyor. Serbst programı sunumu ve kıyafetleri yine ayrı güzel. Ash genelde her sezon programlarını yenilerdi. Bu sezon bunu yapmadığı için biraz eleştrildi ancak insanların unuttuğu nokta bu yılın Olimpiyat yılı olması ve dolayısıyla sporcuların oturmuş programı tercih edebilecek olması. Diğer türlü büyük risk alınmış olunur. İşte bu nedenle Ash' in de akıllıca hareket ettiğini düşünüyorum. Bu arada kendisinin mimikleriyle ünlü olduğunu da vurgulamalıyım. Bunu diğer videolarını izleyerek de gayet iyi anlayabilirsiniz 😀

Kısa Programı : 


Serbest Programı : 

Burada bir dipnot belirteyim ; Geçen sezon kıyafeti aynı müzikte beyaz ve taşlı bir kıyafetti. Bu sene böyle olmuş ama bence hiç olmamış. Keşke geçen senekine dönse o oldukça göz doldurucu ve tam anlamıyla müzikle de uyumluydu..





Not : Bu ISU ayağında şanssız olan isim yine Anna Pogorilaya idi.. Kendisi cidden bir iyi olursa 5 kötü olan bir sporcu ve fazlasıyla duygusal olduğu için bu başarısızlıkları kaldıramayan bir sporcu. Ben kendisindeki anlamsız hırsı ve fazla duygu gösterisini hiç sevmiyorum. Sunumları zaman zaman güzel olabilse de teknikte ciddi sıkıntısı var ve bunu aşmak için bir uğraşı var mı bilemiyorum. Ağlamalarıyla ve anlamsız tavırlarıyla ünlü oldu kendisi. Bu yönlerinden ben kendisini buza yani bu spora hiç yakıştırmıyorum. Biliyorum bir çok seveni var ve bunu okurlarsa kızacaklar ama açıkcası bu benim sayfam, benim görüşlerim , benim beğenilerim :) ;) 

Kısa Programı : 

Hatasız kaymıştı ... 





Serbest Program : 




Videonun başlığı ve ilk görüntüsü bile size her şeyi açıklayabiliyor aslında... 

Çiftlerde ;

1. Meagan DUHAMEL / Eric RADFORD

2. Aliona SAVCHENKO / Bruno MASSOT  : Bu çiftte Aliona önceden başka bir partner ile yarışıyordu ancak Robin artık yarışmaları bırakma kararı verince Aliona bir süre buzdan uzak kalmak zorunda kaldı. Ancak uygun partner bulununca da hızla piste geri döndü ve kaldığı başarılara da geri döndü. Ancak kendisi hangi partnerle yarışırsa yarışsın benim bir türlü sevemediğim çift oldu. Geçen sezonki sunumları muhteşemdi o zaman biraz sevmiştim ama bu sezon yine bana hiçbir şey hitap edemediler. Hele hele kısa programlarıyla beni şoke ettiler. Böyle önemli bir sezonda bunu nasıl yapabildiler anlamıyorum.. 

3. Venassa & Morgen FR : Fransız çifti seviyorum. Farklı bir ikili. Tarzları değişik geliyor bana ve sunumları da. Bu seneki sunumları da dolu dolu ve geçen sezonla aynı. Geçen sezon bu sunumlarla kaydıklarında büyük beğeni topladılar ki haksız sayılmazlar. Sonra koreograflarının John Kerr olduğunu duyunca hem şaşırmış hem çok mutlu olmuştum. Kerr kardeşiyle eskiden yarışan bir ingiliz sporcuydu ve oldukça başarılılardı üstelik ben onları çok severdim ve ilgiyle de takip ederdim. Hatta Kerr Istanbul JGP ye gencecik bir çift getirmiş ve onların çalıştıran hoca konumunda olmuştu. Ben de tabii boş durmamış kendisine hediye verip fotoğraf çekilmiştim. Çok insancıl biri gerçekten. Dolayısıyla bu çifte fazlasıyla katkı sağlamış. 

Kısa Program : 




Serbest Program : 




Buz Dansı ; 

1. Tessa VIRTUE / Scott MOIR : Bu çift yine eski dostlardan. Sevdiğim bir ikili çünkü aralarındaki uyum mükemmel. Resmen tek beden gibi kaymaları beni benden alıyor. Sunumları o kadar akıcı ve öyle tempolu oluyor ki resmen onlarla kayıyorsunuz ama zorluk derecesinin de fazlasıyla farkında oluyorsunuz. Bu seneki sunumları ve müzik seçimleri de mükemmel. Hele kısa dans da bütün şarkılar benim favorilerim, gerçi serbestte de öyle :) Yine başarılarına başarı katacaklar.. Onları tek zorlayabilecek çift ise Fransız çift..

Kısa Dans :





Serbest Dans : 




2. Kaitlyn WEAVER / Andrew POJE : Bazen bu çiftin Hollywood filmlerinden fırlamış olduklarını düşünüyorum. Gerçi Tessa & Scott da öyle. Gerçekten neyle besleniyorlar diye sorası geliyor insanın. Hem de gencecikler ama fazlasıyla olgun da görünüyorlar, yani yaşlarından büyük. Bu seneki sunumları da yine muhteşem. Ama Tessa ve Scott varken onlarla yarışmak zor oluyor.. Bu arada kıyafetleri muhteşem !! 

Kısa Dans : 




Serbest Dans:





Bu GP de de  yine sporcularımız Alper & Alisa yarıştılar ve sonuncu olarak bitirdiler. Onlarla ilgili yorumlarımı bir önceki yazım Rostelecom da bahsettiğim için ve sunumlar aynı olduğu için tekrar değinmeyeceğim. Kendilerine bizi 2 defa GP lerde temsil etme imkanı yakaladıkları için ve hep yer aldıkları için teşekkür ederim 💓


Genel sonuç linki isteyenlere;

http://www.isuresults.com/results/season1718/gpcan2017/



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder