4 Kasım 2017 Cumartesi

ISU GP Rostelecom 2017 - RUSSIA

Benim için heyecan dorukta, sizin için de öyle olduğunu düşünerek şimdiden başlığı paylaşmak istedim. Bilgileri de bu başlıktan güncelleriz. Rostelecom ile yeni sezon , hem de Olimpiyat sezonu resmi olarak başlamış oluyor. Her bir kategoride çok önemli isimler yarışıyor olacağından merak ve heyecan yüksek olacak. Bizim için ayrı bir heyecan unsuru ise tabii ki buz dansı sporcularımız Alper ve Alisa' nın da katılıyor olması.. 

Rostelecom Cup 1.si : Nathan Chan: Nathan' ı ben ne yazık ki pek sevemedim ilk gördüğümden beri. Çünkü sadece teknik seviye dolu olan sporcuları sevemiyorum. Bu spor adı üstünde "ARTİSTİK" buz pateni. Eğer sadece buz pateni olsa idi ve presentations puanlamalarına bu  kadar detaylı önem verilmeseydi o zaman bunu dert etmeyebilirdim. Ama bir bütün olarak ele almalıyız. O zaman da bir sporcu sadece teknik beceriye sahipse neden bana hitap etsin diyebilirim. Tekniğine hiç laf yok zaten, gerçi bazen dengesiz olabiliyor. 

Kısa programında da kıyafet gayet sade, müzik keyifli bir müzikken sunum nerede?? 

Kısa Programı :   



Serbest programda biraz olsun sunum izlerini görüyoruz. Ancak size sunumdan ne anladığımı da söyleyeyim; bir kere kesinlikle sunum demek sadece elleri kolları yukarı aşağı sallamak veya bükmek değildir. Sunum bütün beden dilinde olmalı. Özellikle jest ve mimiklerde. Sonra ayak ritmlerinde ve bedenin bütün işlevini katacak şekilde sunum olmalıdır. Bu nedenle kendisi yine eksik kalıyor fazlasıyla.. 

Serbest Program :






Rostelecom 2. Yuzuru HANYU : İşte size Artistik Buz Pateni sporunun her açıdan hakkını veren, kişiliğiyle de herkesi büyüleyen gencecik bir sporcu. Gerçekten her şeye bu kadar özen gösterebilen kaç sporcu var ben sayamam açıkcası. Kostümleri, müzik şeçimleri, sunumlardaki her bir detay, bu spora olan saygısını yansıtması, sevenlerine saygısını yansıtması en önemlisi çalıştırıcısı yani koçuna saygısını her defasında ince bir şekilde yansıtması.. Eğer buz pateni sporunu yeni yeni izliyorsanız bu sporcunun bütün videolarını izlemenizi tavsiye ediyorum. Emin olun büyük keyif alacaksınız :) 

Yuzuru bu GP de biraz şanssızlıklar yaşadı. Ki Yuzuru genelde GP'lerde pek istediği başarıyı yakalayamıyor ancak ana yarışlarda tam bekleneni vermeye başlıyor tabii yine o gün şanssız gününde değilse ki bu her sporcunun başına gelebiliyor. 

Kısa Programı : 





Serbest Programı : 


Ahh Bu müziğe ve sunumuna bayılıyorum, her bir ritmi ayrı ince işlenmiş resmen.. 

Rostelecom 3. sü Mikhail KOLYADA : Kolyada RUSların yeni gözdesi diyebiliriz. Evgeni' den sonra yeni velihat bulma konusunda epey sarsıntılı dönemler geçildiler. Yok o , yok şu yok hayır bu çocuk derken yüklenilen ağır yükümlülük ve sorumluluk her sporcuyu büyük strese sokup çalkantılı dönemlerin yaşanmasına sebep oldu. Tabii bir diğer yandan Rusların kendi içindeki yarışı da fazlasıyla arttırdı. Mikhail ise son yıllarda başarıyı istikrarlı bir şekilde yakalamış , yetenekli sporculardan. Üstelik sunum konusunda da elinden geleni yapmaya çalışan bir sporcu ve bir de sevimliliği kattınız mı ortaya güzel bir karışım çıkıyor :) Bu sezon gerçekten güzel başarılarla geliyor, bakalım ana yarışmalarda ki Olimpiyat sezonunudayız, neler görcez kendisinden. Kısa programı da serbest programı da seçimler olarak gayet güzel ve dolu dolu. 4 lü atabilenlerden olması da ayrı bir avantaj tabii ki. Ki Rus olup da atamayan pek isim yok sanırım.
Kısa Programı : 



Serbest Programı : 




Rostelecom 4. Misha Ge : Ahhhh, duyguların yansıması adamı 💓Böyle tabir etmem belki biraz komik oldu ama izleyince gerçekten doğru olduğunu anlayacaksınız.. Her bir ince hareketi ayrı bir duyguyu yansıtıyor ve bu kadar detaylı bunu yansıtabilen başka bir sporcu ben bilmiyorum. Çok hassas, çok yetenekli bir sporcu Misha. Ancak Quad olmadığı için de belli bir seviyede kalıyor hep. Ama olsun, bence o hep buzda, yarışmalarda olsun. Bu sene katılmayacağını artık bırakacağını duyurmuştu ama sanırım ben dahil sevenlerinden gelen yoğun istekle de yarışmaya devam ediyor. İyi ki de devam ediyor, iyi ki varsın Misha. Özbekistan adına yarışmaya elinden geldiğince devam et lütfen çünkü seni izlemek ayrı bir keyif.. Olimpiyat sezonu olduğu için eski programlarını seçenlerden oldu bu yıl.

Kısa Programı :

Ave Maria müziğini başka kim bu derece hissettirebilir ki ??


Serbest Programı : 





Kadınlarda ise ;

Rostelecom 1. si Evgenia Medvedeva : İşte size sevemediğim bir isim daha. Halbuki bu hatun kişi hem teknik olarak üst seviyede hem de sunum olarak harikalar yaratan bir isim ve bu nedenle de puan rekorları kıran bir isim. İşte bu noktada şunu belirtmeliyim, sunumu yaparken jest ve mimikler önemli olduğu kadar bence bunu robotik şekilde yapmamaları da önemli. Ben bu sebeple Julia Lipnitskaya' yı da bir türlü sevememiştim. O kadar robotik yapıyordu ki sunumunu, çok şey anlatsa da hissiyatını bana iletemiyordu. Evgenia' da yine biraz o sporculardan benim için, ya da bir türlü bana hitap edemedi bilemiyorum. Biraz da kişisel bir algı belki de.. 

Kısa Programı : 




Serbest Programı : 






Rostelecom 2. si Carolina Kostner: İşte bir eski dost ( Zafer Akyol' a selamlar.. )  :) 30 yaşında olmasına rağmen muhteşem bir comeback yapan, ben hala burdayım diyebilen ender sporculardan biri oldu. Onu seven kitle genç kitleden ayrılır genelde. Çünkü gerçekten ilk çıktığı yıllardaki sporcuların neredeyse hepsi emekli veya başkalarına antrenor oldu. Kendisi hiç alakasız bir cezanın ve kişisel bırakmanın ardından tekrar buza döndü ve ne kadar yetenekli olduğunu da göstermeye devam ediyor üstelik Mishin ile çalışarak. Yalnız burada şunu vurgulamalıyım ki ben Mishin' in ona iyi geldiği kanısında değilim. Karakter, yapı ve teknik olarak bence uyumları zor. Ki ayrıca Carolina' dan bahsediyoruz zaten temel yapı tam. Keşke Carolina daha farklı bir çalıştırıcıyla kendisine farklı yönlerden bir şeyler katarak devam etse. Bu yıl olimpiyat sezonu olduğu için tüm sporcular sunumlarına ayrı önem verdiler ve Carolina' nın hem kısa programı müzik tercihi ile sunumu hem de serbest programı gerçekten muhteşem.. Dilerim hep sorunsuz kayar ve güzel sonuçlar elde eder.. 

Kısa Programı : 



Serbest Programı: 





Rostelecom 3. sü Wakaba HIGHUCI : Japonların yeni gözdesi.. Kadınlarda gerçekten çok fazla rekabet başladı Japonlar için. Dolayısıyla da sanki her yıl yeni bir isim ekleniyor gibi hissetmeye başladım. Wakaba' nın hep kendinden emin bir duruşu var buzda. Ancak yine jest ve mimikler donuk. Sunumlar ise biraz klasik geliyor her ne kadar müzik seçimleri coşkulu olsa da..

Kısa Programı :





Serbest Programı : 



Çiftlerde sonuçlar ise : Evgenia TARASOVA / Vladimir MOROZOV  
                        Ksenia STOLBOVA / Fedor KLIMOV
                                Kristina ASTAKHOVA / Alexei ROGONOV

Burada tek beğendiğim çift Evgenia & Vladimir.. Programlarını yine Youtube' dan bulabilirsiniz.. 

Buz Dansında ; 

Alisa & Alper : Ben her zaman onların uyumunu beğeniyorum. Serbest programlarında çok güzel liftler ve koreografiler yapıyorlar. Ancak bu seneki kısa dans zorunlu programları onların beden yapısına çok uygun olmadığı düşüncesindeyim. Bu nedenle de geçen sezon ki gibi yüksek puanlar gelemedi. 

Kısa Programları : 


Serbest Programları : 

Bu seneki kostümlere bayıldım. Ancak müzik ritm olarak fazla yavaş geldi bana ve sanki Alperlerin seviyesinin aşağısında bir ritm olarak kalmış ve bu da Alperleri demorilize edebilecek bir unsur gibime geldi. Çünkü kayerken hissedilen ritm de bence çok önemli. İnsana ya enerji verir ya da aksine sömürür. Hatta bu nedenle twizzlerdaki dönüşler bile level olarak düşük kalmış. Tabii bunlar kişisel yorumlarım..



Alperlerle ilgili diyebileceğim diğer konu ise, şimdiye kadar hep çok önemli isimlerle çalıştılar, her biri alanlarında çok değerli özel koçlardı. Ancak benim görüşümce Ruslar ne kadar başarılı ve iyi olurlarsa olsunlar ( teknik anlamda ) maalesef sunum anlamda da bir o kadar başarısızlar. Sunum detayları ve bazı ince detayları sanki Amerikalılar ve Japonlar çok daha iyi yapıyor. Keşke Alperler de bunu fark ederek ilerlemelerini sürdürselerdi ama onlar Rusları çok sevdiğinden belli bir çizgide gitmeyi tercih ettiler. Tabii ki buna saygım sonsuz ama kendi kişisel blogum ve kendi görüşlerimi açıkca belirtme alanım olduğu için de daha fazla bunu içimde tutamazdım. Dilerim bundan sonrası için de istedikleri gibi gelişir her şey. Olimpiyatlar için de başarı onlarla olsun..


Rostelecom 1. si SHIBUTANI Kardeşler : Evet , gerçekten kardeşler :) Ve sanırım tek kardeş olan çift kaldılar birlikte yarışan. Daha önce bir çift daha vardı böyle ama hala var mı kontrol etmek lazım. Amerikalı buz dansçıları çok başarılılar seniorlerde de ilk yarışmaya başladıklarından beri ve oldukça da seviliyorlar. Programları da hep dolu dolu oluyor; liftler ve twizzlerlar zorlu ve tempolu, müzikler güzel seçiliyor, kıyafetler ince düşünülmüş, sunum detaylı... 

Kısa Dans : 



Serbest Dans : 






Rostelecom Cup 3. leri Alexandra & Ivan : Bu çifti Juniorlardayken Istanbul ISU GP' sinde canlı izleme fırsatı bulmuş ve daha o zamandan beri sevmeye başlamıştım. Çok farklı tarzları ve duruşları var ve bunu yansıtıyorlar her sezon. Özellikle yere çömelerek yaptıkları Twizzler ( ki bunu genelde serbest programlarında yapıyorlar ) gerçekten görülmeye değer ve oldukça yüksek seviye. Sunumları da dolu dolu oluyor ve tabii müzik seçimleri de. Bu sezon da iyi başladılar bakalım nasıl sonuçlar gelecek.. 

Kısa Dansları : 





Serbest Dansları : 





Sezona böylece başlamış olduk. Haydi bakalım :)) 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder