10 Kasım 2017 Cuma

NHK Trophy 2017 - Osaka, Japonya / Kısa Program

Evet yine heyecanla beklediğimiz bir GP durağı.. Yine merakla beklediğimiz isimler var. Yuzuru, Jason, Denis, Adam, Keegan, Carolina, Evgenia, Satoko ...

Ancak practice' lerde gelen kötü haberler heyecanı biraz söndürdü ve üzdü açıkcası. Çünkü gelen haber Yuzuru Hanyu' nun sakatlanması ve sonrasında da yarışmadan çekilmek zorunda olduğuydu. Yuzuru çok ciddi bir sıkıntısı olmadıkça savaşçı bir ruha sahip bir sporcu. Çekildiğine göre durumu ciddi demektir.  Ayrıca Yuzuru' nun bu yarışmadan çekilmesi demek GP finaline de katılamıyor demektir. Herkes onun kazanacağına kesin gözüyle bakarken, hiç beklenmedik bu gelişmeler gerçekten bütün dengeleri değiştirdi.

Yuzuru' nun bu sakatlığı ve çekilmesi akıllara peki ya Olimpiyatlar?? Sorusunu da akla getiriyor ister istemez. Umarım çok uzun süreli bir sakatlık ve kalıcı etkisi olmaz. Çünkü uzun süreli bir süreç olursa düzenli çalışamadığından mutlaka bu Olimpiyatlarda olumsuz bir şekilde yansır katılsa bile. Ki Yuzuru' nun olimpiyatlara katılamaması demek... Gerçekten bilemiyorum.. Çok çok büyük boşluk ve şok etkisi olur bence. Kendisine ben de geçmiş olsun diyorum ve Jason Brown' un Yuzuru' ya hazırladığı geçmiş olsun mesajını ben de buraya eklemeden geçemiyorum 😊



Kısa program özetine gelirsek. Kadınlarda; 

1. Sıra Evgenia Medvedeva - RUS 79.99 Puanla ,




2. Carolina Kostner - ITA 74.57 Puanla;




3. Polina Tshurskaya - RUS 70.04 Puanla ; Çok güzel bir kısa program sunumu..




Satako - JPN level olarak düşük kaldığı için özellikle teknik kısımda , kısa programı 6. tamamlayabilmiş;





Rika Hongo - JPN  da sevilen ve seviyesi yüksek olan sporculardan biri. Güçlü bir kısa programı var..Ancak burda bazı ufak hatalar nedenirle kısa programı 4. bitirmiş. Kıyafetini ve müzikle uyumunu ben beğendim..




Erkeklerde; 

1. Sergei Voronov - RUS 90.06 puanla; Sanırım hayatındaki en temiz seriyi sunmuş ancak yine bence artistik sunum adına hiçbir şey yok. Robotik hatta odun gibi diyebileceğimiz bir beden duruşu ile kollar aç kapa yaparak ki adım dizisinde bile ben bir detay göremedim.. Sadece jumplar ve spin levelları ile puanları toplamış... İşte ben bunu sevemiyorum ve yeterli bulmuyorum daha önceki açıklamalarımda da değindiğim gibi..





2. Alexei Bychenko - ISR 85,52 puanla ; Hava Nagila müziğini koreografi adım dizilerinde gerçekten iyi yansıtabilmiş, o enerjiyi verebilmek önemli ve bence bunu başarmış. 




3. Jason Brown -USA 85.36 puanla ; Jason Axel de hata yapsa da yine de güzel bir puan almayı başarmış. Bu yüzden mutluyum :)





4. Adam Rippon -USA : Adam' ın bu programını ben pek sevemedim. Adam son zamanlarda kıyafetinin üst bölümünü fazla şeffaf tercih ediyor. Bu da dikkatimi çekiyor. Yargılamayı da pek istemiyorum ama, seçtiği tarz benim hoşuma gitmiyor bütünüyle baktığımda. Sergilediği sunum da dahil buna. Ben Adam' ın ilk çıktığı yılları çok özlüyorum. O zaman seviye olarak da sunum olarak da çok başkaydı ve gayet iyiydi. 




5. Keegan Messin -CAN ;  Program seçimi ve sunumu çok güzel ama ah bir de hatalar olmasaymış.. Özellikle son spinde bacağını ne kadar ileriye uzatıp yere ne kadar çok çömeldiğine dikkat etmelisiniz. Bunlar gerçekten seviyeyi yükselten detaylar.





Deniss Vasiljevs -LAT ; kısa programı hataları nedeniyle 8. bitiriyor. Spinlerindeki özgünlüğe dikkat! ve sunumu gerçekten çok güzel.. 




Çiftlerde;

1. Wenjing SUI / Cong HAN - CHN : Çinli sporcu olup da bu kadar artistik, bu kadar cool olan başka sporcu olmamıştı sanırım. Evet başarılı sporcuları daha önceden oldu ama gerçekten beden dillerini bu kadar iyi yansıtıp buza bu kadar yakışan, zarif duran kaç sporcusu oldu say deseniz bence yok. Bu çift gerçekten başka kendi ülkesinin sporcuları arasında ve onları izlemeyi gerçekten çok seviyorum..






2. Ksenia Stolbova / Fedor Klimov- RUS : Onların tarzını çok sevemediğim için ki nedeni de Ksenia' nın fazla dominand duruşları ve buzda fazla buz gibi! durmasından dolayı olsa gerek bir de program sunuşu stilleri bir türlü bana hitap edemediğinden, kendileriyle ilgili fazla yorum yapamayacağım.. 






3.  Kristina Astakhova / Alexei Rogonov - RUS

 


Kısa Dans ; NHK Trophy de buz dansında kısa programı diğer dalların serbestinin olduğu güne atmışlar ve bu çok ilginç olmuş. Neden böyle olduğunu anlayamadım. Bu sarkma nedeniyle de Buz dansçıları pazar günü serbest danslarını sergileyecek. O yüzden bu kısmı sonra ekleyeceğim. 



Evet 11/11 tarihinde Buz dansı kısa program da yapıldı. Sonuçlar tahmin edilen gibi oldu bence. Şaşırdığım bir nokta yok. Tessalar gayet yüksek bir puan 80 küsür puanla 1. oldular. Beni en mutlu eden sonuç ise İtalyan buz dansçılarını çok sevdiğim için Anna & Luca' nın 3. lükleri oldu. Ayrıca Penny & Nicholas çifti de sakatlık nedeniyle epeydir yarışamıyorlardı ama bu gp ile tekrar yarışlara geri döndüler ve onlar da kısa dansda 5. sıradalar. Bence hiç de fena değil. Puanları biraz düşük, umarım bunu yükseltebilirler.

1. Tessa & Scott 80.92 puanla ; Gerçekten çok güçlü bir kısa dans programları var. Hareketleri , uyumları, duruşları o kadar tecrübe yansıtıyor ki.. Hani yılların birikimi anca bu kadar güzel yansır onlarda. Kendilerinden çok eminler ve bütünlükleri harika. Tessa' nın zarafetine zaten diyecek bir şey bulamıyorum. Bedenini kullanımı da öyle.. Harikalar!



2. Medison & Zachary 76.31 puanla :


3. Anna & Luca 75.87 puanla : Her zaman çok tatlı sunumları oluyor ve asla pes etmiyorlar. Bu yüzden onları çok seviyorum. Yaratıcılıkları da çok güzel oluyor sunum detaylarında.. 



5. Olan Penny & Nicholas ise : 




Yarışma sonuç sayfası linki ise

http://www.isuresults.com/results/season1718/gpjpn2017/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder