6 Aralık 2017 Çarşamba

2018 Olimpiyatları İçin Olimpiyat Komitesinden Rusya' nın Men Kararı!




Buna gerçekten inanamıyorum.. Haberi ilk gördüğümde doğrumu algılıyorum diye bir iki dakika düşünmek zorunda kaldım. Bu öyle bir karardı ki Zaytung( yalan haber, trolleme haber kanalı)  haberi olsa şaşırmazdım. Olimpiyat yetkilileri dün ( 5.12.2017 tarihinde ) bir açıklama yaparak, 2014 Sochi Olimpiyatlarında Rusya' nın kendi evinde yaptığı doping skandallarının kanıtlanmasından sonra Rusya' ya güvenilemeyeceğini, temiz olan sporcuları yüceltmek ve korumak adına Rusya' nın bayrağının yer almayacağını ancak eğer Rus sporcular ( ceza almamış olanlar ) isterlerse bağımsız sporcu adı altında Olimpiyat bayrağına bağlı olarak Olimpiyatlara katılabileceklerini belirtti.. 

Açıklama videosu ;



Oturup bir düşünelim hadi.. Temiz olanları korumak adına!! böyle bir karar alınıyor ama Rus sporcu olup da masum olan, temiz olan sporcular hesaba katılmıyor!! Hiçbir hataları olmamasına rağmen, yıllar boyu çalışıp, emek verip hak kazandıktan sonra biri bu hakkı olmadık bir dava yüzünden ellerinden alıyor bu hakkı. Bu sporcular için nasıl bir sonuç doğurabilir bunu hiç düşündünüz mü bu kararı alırken çok merak ediyorum.. Hiçbir şekilde Olimpik ruha yakışan bir karar değildir bu ! Sadece hak kazanmış ve hakları elinden alınmış sporcular değil bir de Junior' dan gelen nesili düşünelim.. Oturup düşünecekler ister istemez; " Bir sonraki olimpiyatlarda bu karar alındıysa bu artık devamlı böyle olabilir, o zaman ben niye bu kadar emek vereyim hakkım bana verilmeyecekse. Neden Olimpiyatları hedefleyeyim. Belli bir başarı bana yeter.." Vicdanınızı bir dinleyin. Siz olsanız onların yerinde siz de öyle hissetmez misiniz? Gururunuz, milli onurunuz, hırsınız ve hayalleriniz kırılmaz mı ? 

2014 Sochi Olimpiyatlarında zaten yeterince ceza alındı. Suçlular belliydi. Şimdi siz çıkıp 2018 için 1-2 ay kalmışken bu açıklamayı yapıyorsunuz. Bu politik olma noktasına gelmiyor mu?? Amacınız nedir? 

Rus sporcuların verdiği tepkiler;



Evgenia Medvedeva2 nın konuyla ilgili görüşleri ;

http://olympics.nbcsports.com/2017/12/05/yevgenia-medvedeva-russia-olympics/

Şahsen ben de olsam Rus sporcuların yerinde kabul etmezdim, bayrağımı temsil etmeden yarışmayı. Bilemiyorum böyle bir yükümlülük altında bırakılmak çok çok kötü. Kaldı ki Putin' in sporcularına bayraksız yarışmalarına izin vereceğini de sanmıyorum ama Rusları biraz tanıdıysam bunca yıldır onların spor hayatlarını takip ederek, onlar ülkelerini geride bırakıp yarışmayı istemezler.. Ülkeleri onurlarıdır ( evet bir çok ülke vatandaşı gibi ama onlar askeri ve siyasi olarak ülkelerine çok daha bağlılar ve disiplinliler. ) 

Sosyal medyada Rus sporcuların tepkisi hızla çığ gibi çoğalıyor haklı olarak.. Onları da buldukça eklemeyi düşünüyorum. Onlar adına gerçekten çok üzgünüm... 

Putin beni şaşırttı ve sporcularına katılabilme hakkı tanıdı..

http://tass.com/sport/979423


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder