10 Mart 2018 Cumartesi

2018 Artistik Buz Pateni Kış Olimpiyatları


Feb 09 - Feb 25, 2018 PyeongChang /KOR



Evet nereden başlamalı ? Bazı isimlerin sakatlık korkusu nedeniyle takım yarışmalarına katılmadığını vurgulayabiliriz. Öte yandan gerçekten kaliteli bir olimpiyat yarışları izledik. Seviye yüksek ve hemen hemen herkes formundaydı tabii Amerikalıların gözdesi Nathan Chan dışında. Nathan kısa programında hiçbir elementi yapamayarak yani neredeyse hiçbirini, herkesi çok şaşırttı. Şoke etti. Ancak bu sporun bir diğer güzel yanı kötü olan sporcuyu yermek değil aksine daha çok desteklemektir. Bunu bence başka hiçbir sporda göremeyiz. Seyirci de , sevenleri de, Amerikalılar da öyle bir destek verdi ki serbeste kendini toparladı ancak tabii ki kürsüye yetmedi. Onun için çok sarsıcı olmuştur eminim ki sonuçları gördüğümde ben bile sarsıldım. Umarım iyi bir ders niteliğinde kendini geliştirmek için kullanır bu sonucu.

Öte yandan genel sonuçlar aslında beklediğimiz gibiydi. Ben sadece çiftlerde Alman çift Aliona' ların 1. bitirmesine çok şaşırdım. Nasıl bir azimdir bu o yaşta. Üstelik asıl partneri bıraktıktan sonra 2 yıl katılamamıştı ve yeni bir partner bulup, hemen uyum sağlayıp hızla yükseldiler ve ilk olimpiyatlarında da birinciliği ulaştılar üstelik en güçlü rakipleri çinli çift SUI & HAN iken. Ki onlar benim de favorimdi açıkcası. Çünkü gerçekten her anlamda artistik olarak olsun teknik olarak olsun sunumlarına her şeyi yansıtabiliyorlardı ve teknik olarak da bir o kadar güçlülerdi. Koreliler sanki biraz Almanlara ve Kanadalılara torpil geçtiler gibi hissediyorum. Çünkü bir diğer beni şaşırtan sonuç ama tabii ki beklenebilir sonuç Buz Dansında Tessa ve Scott un az bir puan farkla Papadakis & Cizeron çiftini geride bırakmaları oldu. Diğer gplerde Fransız çift önde iken Olimpiyatlarda Kanadalı çift 1. liğe ulaştı ( veya ulaştırıldı ). Hem de gerçekten az bir puan farkıyla.. Bu kadar her daldan bahsetmişken de kadınlara değinmeden de geçmeyelim. Ama şaşırtan bir sonuç olmadı. Alina özenle hazırlanmış teknik ağırlıklı ama sunumdan da eksik bırakılmayan programıyla 1. liği elde etti. Evgenia 2. lik te iken şaşırtıcı güzel sonuç Osmond dan geldi ve 3. lük kürsüsüne yerleşti. Açıkcası burada bir diğer önemli sonuç yaşına rağmen başarıların peşini bırakmayan Carolina Kostner' den geldi. Olimpiyatları 5. bitirerek sanırım en mutlu isim o oldu. Amerikalılar ise bekleneni veremeyerek biraz hayal kırıklığı yarattılar desek yanlış olmaz sanırım.

Bir diğer nokta ise ülkemizi temsil eden tek temsilcilerimiz Buz Dansında sevgili Alper & Alisa başarılı programlar sergileyerek tarihte ilk defa serbest programa da kaldılar ve 19. sırada da bitirerek büyük bir ilke imza attılar. Bir çok kişi tarafından da bu başarıları duyuruldu ve biz de bir kez daha gururlandık, onurlandık. Kendilerini bir kere daha tebrik ediyorum.

 Olimpiyatlar bu şekilde geride kalırken ne yazık ki videoları sizlerle paylaşamıyorum. Çünkü hepsinin telif hakkı bulunduğu için her yerden kaldırıldılar. Bunun yerine sonuçların görsellerini paylaşmaya karar verdim.


KADINLAR : 





ERKEKLER : 




ÇİFTLER: 




BUZ DANSI :





Sonuç Sayfası Linki :

http://www.isuresults.com/results/season1718/owg2018/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder